Kurstilbud

Jeg tilbyr for øyeblikket ingen kurs, men det er mulig å ta danseundervisning hos meg gjennom mine timer hos Nedre Eiker Kulturskole.

 

 

Barnedanstoddler-dance2

Her får barna til å bevege seg på sin egen måte gjennom en mengde forskjellige bevegelsesleker og utforskende oppgaver. Sammen skal vi oppdage helt nye bevegelser og lage våre egne. Noen ganger bruker vi rekvisitter for å ha det ekstra gøy! Dansen vil i tillegg til å stimulere kreativitet og skapergleder også utvikle barnas balanse, koordinasjon, styrke og bevegelighet.

Barnedans deles inn i to aldersgrupper, 2-4 år og 4-6 år. De yngste barna har med foreldrene inn og vi danser sammen alle sammen. 4-6 åringene danser uten foreldrene, men siste time av kurset blir se-på-time så barna kan vise fram det de har lært!

Lenke til Facebook-arrangement.

 

toddler-dance3 Kreativ dans

Mye av det samme som barnedansen, men her får barna blant annet bryne seg på større utfordringer når det gjelder balanse og koordinasjon. I tillegg til masse lek og improvisasjon setter vi også bevegelser etter hverandre og lager koreografier/danser.

Siste time av kurset blir se-på-time der barna får vise det de har lært.

Lenke til Facebook-arrangement.

24_yoga-pose-tree-web

 

Yoga/Pilates

En time der vi blander øvelser fra Yoga og Pilates til å trene både stryke, bevegelighet og balanse. En typisk time vil være en oppvarming med dynamisk yoga etterfulgt av styrkeøvelser fra pilates og en avslutning med avspenning og pusteøvelser.

Både yoga og pilates er
rolige og kontrollerte treningsformer med fokus på pusten. Pilates fokuserer spesielt på styrke og stabiliering av kjernemuskulaturen i mage og rygg. Treningen passer for ale uansett alder, fysisk form og treningsbakgrunn. Har du skader/plager du tror det er gunstig at jeg vet om, ta gjerne kontakt med meg før timen begynner!

Lenke til Facebook-arrangement.

Bekledning og utstyr

For alle, både store og små, er viktig å ha på klær som er gode å bevege seg i (f. eks. joggebukse og T-skjorte). Vi danser barbeint eller med sklisokker/gymsko. Yoga/pilates gjøres barbeint. Ingen skal trenge å kjøpe inn verken ballettdrakter eller kompresjonstights! Kom som dere er 🙂

Til yoga/pilates kan det være greit å ha med seg en matte. Jeg foretrekker en tynn yogamatte, men tykkere pilatesmatter eller bare vanlige liggeunderlag fungerer også fint.(Du kan evt. dele et liggeunderlag i to, du ønsker deg en matte som er like lang som du er fra hode til hale.)

Litt om meg

Signhild Wærsted er utdannet danser fra Liverpool Institute for Performing Arts og har ti års erfaring med danseundervisning for barn ungdom og voksne. Hun har erfaring fra en rekke forskjellige sjangere, men det er den skapende og kreative dansen som ligger hjertet nærmest og hun driver selv mye med danseimprovisasjon både på scenen og for rekreasjon.

Signhild har drevet med yoga og pilates på et personlig plan i mange år og vil kombinere all sin kunnskap om trening og kropp i undervisningen. Hun har også intruktørkurs i Pilates (Matte nivå 1 og 2 fra Pilates Room).

 

 

toddler-dance1